CD&V De Pinte-Zevergem heeft haar lijst bekendgemaakt voor de gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober 2018. Daarop veel bekende gezichten, met 10 nieuwkomers en maar liefst 6 kandidaten jonger dan 30 jaar. “Onze lijst is een mooie mix geworden van ervaring, expertise en (jeugdig) enthousiasme. Met een jongere in de top 3 trekken we bovendien resoluut de kaart van de verjonging”, aldus lijsttrekker Vincent Van Peteghem.

Zoals reeds eerder gekend was, wordt de lijst aangevoerd door fractieleider en federaal volksvertegenwoordiger Vincent Van Peteghem. Op plaats twee volgt gemeenteraadslid en gewezen schepen Lieve Van Lancker. De 26-jarige Laure Reyntjens, die de voorbije 6 jaar gemeenteraadslid was, komt op plaats drie te staan. Kathleen Ghyselinck is op plaats 4 de aanvoerder van de vier Zevergemse kandidaten en op plaats 5 komt gemeente- en politieraadslid Antoine Van Nieuwenhuyze.

Eerste nieuwkomer Ann Vandenbussche, bekend van haar inzet voor de cultuurraad, scoutsgroep FOS De Havik en de parochie, vinden we terug op plaats 6. Gemeenteraadslid Lieven Lekens staat op plaats 7 en bezieler van het MJR-team Erik Van de Velde op 8. Isabelle De Colvenaer, bestuurslid bij de Gezinsbond en gewezen voorzitter van de GECORO, staat op plaats 9. Verder op de lijst staan ook nog Inge Temmerman (16), Marian De Bie (17) en Ann Balcaen (18).

Naast een jongere op plaats 3 kiest CD&V met nog 5 kandidaten jonger dan 30 jaar ook voor een gezonde dosis jeugdig enthousiasme: zelfstandige en jonge mama Justine De Ruysscher op plaats 10, hoofdanimator van speelplein Amigos Bert Seynhaeve op plaats 12, trainer bij JV De Pinte Hannes Eechaute op plaats 13, trainster bij Turnkring Olympia Liselotte Thienpont op plaats 14 en Zevergemnaar en bestuurslid bij FC Boldershof Karel De Groote op plaats 15.

Oud-burgemeester Martin Van Peteghem ondersteunt de lijst op plaats 11. “Als burgemeester heb ik steeds gepoogd midden de mensen te staan. Ik wou dan ook vanop de middelste plaats mee mijn schouders zetten onder deze enthousiaste en geëngageerde kandidatenploeg”, aldus Martin Van Peteghem.

De lijst wordt geduwd door gemeenteraadslid en voorzitter Willem Rombaut. “Met Willem kiezen we voor een lijstduwer met ambitie”, aldus Van Peteghem. “Samen met algemeen directeur van het Sint-Lucas ziekenhuis Niko Gobbin (op plaats 19) en gewezen OCMW-voorzitter Guy Blomme (op plaats 20) hebben we een sterke lijst van kop tot staart.”

Klik hier om onze kandidaten beter te leren kennen!