Hannes Eechaute legde op de gemeenteraad van eind januari de eed af als raadslid voor CD&V. Hij volgt daarmee Guy Blomme op, die - nu hij 70 wordt - plaats maakt voor een jongere in de gemeenteraad.

Na 31 jaar lokaal mandataris te zijn geweest voor CD&V geeft Guy Blomme dus de fakkel door. Guy, oorspronkelijk afkomstig uit Zottegem, burgerde zich na zijn verhuis naar De Pinte snel in in het Pintse verenigingsleven. De politiek wenkte, en in 1982 neemt hij een eerste maal deel aan de gemeenteraadsverkiezingen. Bij de verkiezingen van 1988 wordt hij verkozen als gemeenteraadslid, wordt schepen en zal dat ook blijven. Van 2000 tot 2012 is hij OCMW-voorzitter, een functie die hij altijd met hart en ziel heeft uitgevoerd.

Guy maakt nu plaats voor een jong talent, Hannes Eechaute (26 jaar). Hannes deed voor de eerste keer mee aan de verkiezingen van oktober 2018. Hannes is jurist en werkt als onderzoeker bij de Belgische Mededingsautoriteit. Hij is actief bij JV De Pinte, onder meer als trainer bij de jeugdploegen en als lid van het bestuur.

Veel dank voor je jarenlange inzet Guy! En veel succes Hannes!