Een nieuw woonzorgcentrum zal er deze legislatuur niet komen. De meerderheidspartijen raakten het niet eens over de plannen. Kostprijs van dit getreuzel: meer dan 750.000 euro!

Tijdens de OCMW-raad van eind december werden de plannen voor het nieuwe woonzorgcentrum ter goedkeuring voorgelegd. Maar de eensgezindheid daarover binnen de meerderheid bleek compleet zoek. De drie meerderheidsfracties stemden elk anders. De VLD-fractie stemde voor, de Ruimte-fractie onthield zich en de N-VA-fractie stemde tegen. Midden 2018 staan we dus amper verder dan eind 2012. De realisatie van een nieuw woonzorgcentrum (WZC) in De Pinte wordt op die manier uitgesteld tot na de verkiezingen van 2018.

Factuur van 750.000 euro

En hoewel de plannen waarschijnlijk nooit zullen uitgevoerd worden, is er ondertussen wel stevig betaald aan architecten én advocaten. In totaal gaat het om een bedrag van meer dan 750.000 euro, die helemaal verloren zijn. "Ongezien", stelt OCMW-raadslid Guy Blomme. "En vooral een bijzonder jammere zaak, want iedereen beseft dat we dringend een nieuw woonzorgcentrum nodig hebben. Maar door wat gebeurd is, zijn we veel tijd, energie en vooral veel geld verloren!"