Federaal volksvertegenwoordiger Vincent Van Peteghem zal bij de komende verkiezingen de lijst trekken voor CD&V De Pinte-Zevergem. Dat besliste het lokale afdelingsbestuur unaniem. “Onze inwoners hebben recht op een sterk bestuur, en CD&V is daartoe de beste garantie”.

Van Peteghem (37) is geen onbekende in onze gemeente. Hij is erg actief in het Pintse verenigingsleven. Zo is hij onder meer voorzitter van vzw De Pinte Leeft! Vincent is getrouwd met Evelyn en sinds april papa van een dochtertje Josephine. In 2012 werd hij verkozen in de gemeenteraad en aangeduid als CD&V-fractieleider. Sinds 2016 zetelt hij ook als volksvertegenwoordiger in het federaal parlement.

Van Peteghem heeft grote ambities voor De Pinte-Zevergem. “Wij willen onze gemeente voorbereiden op de toekomst. Besturen is verder kijken dan morgen. Daarvoor hebben we een sterk bestuur nodig dat beslissingen durft nemen. Te veel dossiers hebben de afgelopen jaren stof liggen vergaren. Bij de herlokalisering van het containerpark of de bouw van een nieuw woonzorgcentrum zou een bestuur met CD&V al veel sneller knopen hebben doorgehakt. En ook het mobiliteitsplan had er al lang moet liggen. Dan zouden we geen 5 jaar verloren zijn in de uitbouw van De Pinte-Zevergem als echte fietsgemeente!”

CD&V wil ook elke dag werk maken van een propere en veilige gemeente. “Netheid van de fiets- en voetpaden en onderhoud van wegen en openbare plaatsen als het kerkhof vraagt een dagdagelijkse en continue inspanning van het bestuur, maar het is wat onze inwoners verwachten van een mooie gemeente als de onze.” Tot slot wordt ook sterk ingezet op De Pinte-Zevergem als bruisende gemeente. “De Pinte-Zevergem bruist dankzij haar inwoners, de buurten en verenigingen. Mijn grootste prioriteit zal zijn om hen te ondersteunen en alle mogelijkheden te bieden.”

Met Vincent Van Peteghem kiest CD&V voor een jonge en gedreven lijsttrekker met enorm potentieel. Van Peteghem behaalde bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen met grote voorsprong het hoogste aantal voorkeurstemmen van alle nieuwkomers. CD&V haalt met Van Peteghem ook een hoop politieke ervaring binnen. Als zetelend federaal volksvertgenwoordiger laat Van Peteghem zich opmerken door zijn dossierkennis, openheid en collegialiteit. Ook voorzitter Willem Rombaut reageert tevreden. “De ambitie is duidelijk: wij willen weer meebesturen. En met Vincent hebben we een lijsttrekker met een hart voor De Pinte-Zevergem en een sterke kandidaat-burgemeester in onze rangen.”